Кратък ONline учебник по фризьорство
Loading

петък, 26 февруари 2010 г.

- продукти и мениджмънт

Ще започна малко отзад напред:
-мениджмънт
От практиката ми се убедих,че Творците/а ние сме си такива/ не стават за  мениджъри понеже изисква умението да си точен в сметките,за това най добре се запишете на курс.
-продукти
Изборът на продукти е едно от най-важните неща.На никой не му е все едно какво му слагат на главата,а пък най вече на жените.Пазарът предлага голямо разнообразие от продукти за измиване,боядисване,стилизиране,но не винаги най-скъпото е и най-качествено,както и евтиното да има ефктът и свойствата на по скъпите си събратя.
Какво имам в предвид?
Ако имаме една туба професионална боя за коса чиято стойност е 10лв. това не означава,че тази,която струва  5лв. има качествата на първата.Да ще кажете  Вие,но нали съставът е един и същ.Да в основата си двете са еднакви по състав,но не по-малко важни са и допълнителните съставки-да не кажем най-важни.Когато си купувате евтино сирене не очаквате да има мляко както в по-скъпото,просто ще е по-солено,а солта е евтина.Но когато купувате и по-скъпо сирене пак няма гаранция,че млякото ще е висококачествено-допълнителните съставки ще бъдат по добри.За фризьорските продукти е същото.В един лак за коса от 3лв.,не че няма спирт/една от основните съставки на лака/,но е най евтиният и  нискокачествен-гума арабика произведена по синтетичен начин/естествено рискът от дерматологичен проблем при клиентът се увеличава многократно защото призводството е на  основата на  петрол/,докато в скъпият лак спиртът е етилов-чист природен продукт и естествено скъп.Но и скъпият лак за коса може да не отговаря на Вашите очаквания за поведение и постигане на крайна цел.За това възоснова на опитът си и поставените цели трябва всеки да избере оптималният вариант м/у цена и продукт.Колко му е цената,какъв ефет има като крайно приложение и най-важното дали отговаря на Вашите очаквания.Само тогава ще имате убедеността,че той е наистина добър,а така и клиентът ще бъде уверен в това чрез Вас.А това в бъдеще генерира един добър оборот и доход.
В моята кариера съм работил с продукти струващи 35лв. за брой и 9лв. за брой-разликата наистина е съществена в качеството,но лакът за 35лв. не отговаряше на моят стил на работа и очакванията ми най вече,докато евтиният  отговаряше,но пък нямаше крайните ефекти и качество на скъпият/търсете златната среда,както се казва/.За това е хубаво да опитвате нови неща-приключението и откривателството е заложено в човешката натура и при добро попадение носи и удовлетворение.И най- важното,което съм създал за себе си като непоклатим принцип-винаги експериментирайте/дали продукти или техники/ пъво в/у себе си/или близки/-така ако стане гаф няма да има трети потърпевши,а само Вие или близките Ви-все пак сега се учите и е позволено да има гафове.Докато клиентът идва със мисълта,че си плаща за услугата и не гледа с добро око на несполучливите експерименти/даже  и сполучливи-той не е опитно зайче,което си плаща за това/.
Когато всичко казано по горе е на лице-само тогава ще имате реална обосновка на цената,която искате за дадена услуга, т.е. ще си заработите парите с чиста съвест.
Преди години имах удоволствието да се запозная с колега от Австралия.Втрещи ме цената запостригване-400австр.долара.Попитах го как я обосновава пред клиента-все пак консумативите са едва1/3 от нея,останалото е труд.А той ми отговори "Когато започвам да работя не тръгвам с мисълта,че ще искам такава цена,а че  ще трябва да я заработя".И наистина е така,но това в другата тема за цени и ценоразпис.
Май си стана един урок за мениджънт и продукти-две в едно,невероятно добра комбинация-Neskafe и Галка...

Няма коментари:

Популярни публикации

Условия за ползване

Цялото съдържание на този блог е авторско и лицензирано под

Creative Commons

Приятно четене!
Marten's